Про комерційну ілюстрацію або Перше українське ілюстраторське бюро Moonsters


 

Олена Сєрожим

 
 
 

Мистецтво та комерція - поняття, які то розділяються, то поєднується і важко визначити, що важливіше і чого більше. Кожен для себе вирішує сам. В образотворчій сфері це викликає найбільше суперечок. Ми хочемо показати одну з граней мистецтва, яка цілком гармонічно співіснує з комерційною стороною. 
 
Для даної підбірки ми зібрали ілюстрації художників українського ілюстраторського бюро Moonsters, а його куратор Інна Алімова розказала як воно все робиться.
 
 
 
 
 

Олексій Кондаков

 

 

АZH: Для початку хочеться дізнатись як з’явилося бажання заснувати ілюстраторське бюро, яка його концепція? 
Мoonsters: Ідея відкриття бюро виникла на одному з майстер-класів Багажу, котрі ми проводимо. Ми обговорили цю ідею разом з Максом Бурцевим і не довго роздумуючи вирішили створити українське ілюстраторське бюро. У нас багато відмінних ілюстраторів, але більшість з них працюють в російських ілюстраторських агенціях або як фрілансери. Макс чудовий керівник, він креативний директор агентства Арріба, в якому я сама працюю, у нас виходить добре працювати в команді і ми чудово розуміємо один одного і напевне знаємо, що хочемо бачити в нашому бюро. Концепція проста: робити кльові проекти ;)
 
А: Ідея ніби на поверхні, але сам знаю, що багато хто боїться з цим зв’язуватись. Працювати з творчими людьми, продавати матеріально-інтелектуальну працю там, де це все ніяк не оцінять належно, не просто, мабуть?
М: Так, на жаль в нашій країні мало хто користується таким інструментом як ілюстрація, особливо в рекламі. І відповідно вважають, що подібна робота або коштує копійки, або не дуже ефективна. Але мені здається в цьому є вина і самих ілюстраторів, вони без питань погоджуються працювати майже задарма, знецінюючи таким чином власну працю. Але ми сподіваємося трохи змінити цю ситуацію. 
Працювати з творчими людьми не просто, але як і до кожної людини можна знайти свій підхід, і звичайно, існують певні взаємні правила.

 
 
 

Вадим Ганенко

 

 
 

А: Звідки назва?
М:  Просто всі ілюстратори як прибульці, всі різні, всі своєрідні і звісно ж «космонавти» в хорошому розумінні цього слова), а а Moonsters – це таке місце, де ми раді таким як вони) тема космічна, тому не а Monsters, а а Moonsters))

 

 

 

Катерина Тьоркіна

 

 

Лєна Падолко

 

 

Натаніель Лис

 
А: А що за майстер-класи, розкажіть докладніше?
М: У нас є кілька навчальних проектів. Перший – «Багаж», школа реклами і дизайну. Це 1-2 денні майстер-класи з провідними зірками в області реклами і дизайну, яких ми запрошували із Росії та України. Також проводимо місячні рекламні інтенсиви (їх було уже два). «Багаж» стартував у Харкові, але на сьогодення відбувається у чотирьох містах України: Харків, Київ, Одеса і Дніпропетровськ. Кого зацікавило, детальніше можна ознайомитись з проектом на сайті «Багажа»: www.baggage.arriba.com.ua. 
Другий проект був створений спільно з людьми із російського діджітал агентства Red Keds. Це 4-місячний інтенсив з діджитал-реклами «Ікра», де викладають найкращі спеціалісти в цій сфері з Росії й України. Деталі тут: www.ua.ikraikra.ru
І третій, але це не зовсім проект,    це викладання в Академіях. Макс читає курс брендинга і реклами в Харківській академії культури, а я – курс рекламної ілюстрації в Академії дизайну і мистецтв.

 

 

Халва

 
 

Ілля Глазунов

 

 

Уляна Биченко

 

 

А: Для чого потрібне бюро, чому ілюстратори самі не можуть продавати свої роботи?
М: Ілюстратори, ясна річ, можуть продавати самі свої роботи, але до бюро більше довіри і ми гарантуємо точність виконання робіт, самотужки підбираємо ілюстраторів для проекту, самі з ними спілкуємось і виступаємо в ролі арт-директора і менеджера. Перед тим як робота потрапить до замовника, спочатку вона розглядається нами на наявність помилок, відповідностей і т.д. Ну і звісно договір вкладаємо ми, що допомагає краще почуватися і замовнику, й ілюстратору)
 

 

Тамілла Газмаєва

 

 

Олексій Роденко

 
А: Скільки художників у вашій творчій базі, яким чином вони відбираються і потрапляють в бюро?
М: На сьогоднішній день – 49, але це число постійно змінюється. Ми підбираємо людей з максимально різноманітними стилями і напрямами, для того, щоб вирішити будь-яку задачу і знайти виконавця. Звісно ми обираємо ілюстраторів з хорошим рівнем професійної підготовки і самоорганізації ;) Адже ми не просто художники, а комерційні ілюстратори. Ті, хто зриває дедлайни чи сильно підводять автоматом баняться і потрапляють до чорного списку тих, з ким ми ніколи більше не будемо працювати!)
 
 
 

Олександр Вородєєв

 

 

Наталія Метлух

 

 
 

Поліна Мухіна

 

 
 

Кіра Мауер

 
 
А: Клієнти знаходять вас чи доводиться шукати замовників, взагалі чого більше на сьогоднішній день попиту чи пропозиції?
М: Поки що більше звертаються до нас. Але зараз ми плануємо активно розвивати своє бюро і звісно ж список пропозицій сильно зросте ;)
 

 

Костя Алєкян 
 

 

Анна Дороніна

 

 

Вячеслав Яскевич

 
А: Художникам-ілюстраторам, які прочитають це інтерв’ю, варто брати свої роботи, складати в портфоліо і відправляти вам?
М: Звісно, ми завжди в пошуку нових талановитих «прибульців»)
 
 

 

Alimka 

 
 

Ксенія Бистрова
 

 

Ваврвара Перекрест
 

 

Анна Демченко

 

 

А: Ви розділяєте поняття комерційної ілюстрації та вільної творчості, в чому різниця? 
М: О так, ми сильно розмежовуємо ці поняття :) Творча ілюстрація – чудова штука, вона не має обмежень і рамок, вона гарно підходить для сплеску емоцій, особистого бачення і настроїв. Комерційна ілюстрація – це зовсім інша річ. Тут доводиться працювати в дуже жорстких обмеженнях не тільки по термінах, але і по ідеях. Все, що створює ілюстратор, повинне в першу чергу підкреслювати рекламну ідею і ключове повідомлення, починаючи від вибраних образів і сюжетів, закінчуючи стилістикою.
 
 



Діма Же

 

 

Женя Ткач

 

 

Катя Павленко

 

 

А: А можна вважати, що художник творчо реалізується в комерційній ілюстрації, чи це можливо лише у власній незалежній творчості?
М: Мені здається, що чарівність нашої професії полягає в тому, що ти займаєшся тим, що подобається, і за це ще й платять гроші :) Якщо людина не самореалізовується в комерційній ілюстрації, значить вона даремно цим займається. Комерційна ілюстрація досить різнопланова і, на мою думку, вона складніша. Творча ілюстрація – це така штука, коли намалював все що завгодно, зі своїми смислами чи взагалі без них, і не потрібно нікому пояснювати, що це. А поглянувши на комерційну ілюстрація, кожна людина повинна розуміти про що йде мова; вона не повинна бути банальною, вульгарною, нудною :)
 
 
 

Олексій Єрмолін

 

 

Анна Іванова

 

 

Денис Клімошонок

 

А: Можете виділити якісь українські художні заклади, які готують кращих ілюстраторів? На скільки профільна освіта взагалі важлива?
М: Професійна освіта дуже важлива, але, на жаль, її майже немає в нашій країні. Всі художні вузи дають чудову академічну базу, а от спеціалізоване навчання різноманітних дизайнерів і ілюстраторів сумно) воно залишилось на рівні 50-60-х рр., а з того часу безліч всього змінилось.
 
 
 

Ліза Андрєєва
 

 

Настя Разбєгаєва

 

 

Арбуз Бізяєв

 

 
 

А: Хто крутіший - ілюстратор, який може підлаштувати свою техніку під будь-які потреби клієнта, чи художник зі своїм автентичним стилем? 
М: Хто крутіший: пепсі чи кола? )) Це два рівноправних підхода до розвитку професії. Все залежить від завдань та цілей. В обох випадках є свої плюси та мінуси.
 



Олег Андрєєв 

 
А: Які найпоширеніші стереотипи, пов’язані з ілюстрацією? 

М: Те, що ілюстрація – це легко, і це недорого коштує. 
 



Свєта Акатьєва

 

 

Ксенія Степанова

 

 

Алла Ентіна

 

www.moonsters.com.ua 
 
***
Сподіваємося в найближче майбутнє тенденції будуть змінюватись на користь таких от цікавих ілюстрацій. Хочеться розуміння того, що художники заслуговують на достойну оплату за свою роботу, а всі інші заслуговують на те, щоб бачити довкола себе щось справді прекрасне. 
 

підготував:
Сергій Клепик
 



29.03.2012
 


Коментарі: 0

РЕКЛАМА

Молодість 2013Відпочинок у Карпатах