Яйої Кусама: одержимість горошком


Моє життя всього лише крапка серед мільйона подібних
Яйої Кусама

З 15 вересня по 18 листопада в Центрі сучасного мистецтва Wiels в Брюсселі проходить виставка японської художниці-авангардистки Яйої Кусама ‘Одержимість Горошком’. Простір Wiels заповнить інсталяція художниці, яка впродовж останніх 40 років повсюди зізнається у пристрасті до округлих форм.


Для японської художниці, ім'я якої стоїть поряд із відомими представниками мінімалізму, поп-арту і флаксусу, горошок – основна тема творчості.

Ще в дитинстві я була закохана в крапки і кухлі. Протягом десятиліть вони перетворилися на численні живописні роботи, скульптури та інсталяції. Вони вільно рухалися у раю форм і контурів. Крапки пояснили мені моє існування. Вони транслюють любов у всесвіт і піднімають мою свідомість на вершину небес, – так розповідає про свою одержимість художниця.

Яйої Кусама / Yayoi Kusama народилася в 1929 році в японському місті Матцумото. Під час другої світової війни вона працювала на фабриці по виробництву парашутів. Свої перші роботи художниця, яку з самого дитинства переслідує суїцидальний настрій, створює на початку 1950-х. У цих акварелях і малюнках вже тоді є видимим відверті сексуальні метафори і все та ж глибока любов до горошку.

У віці 27 років Кусама покидає Японію і після багаторічного листування з художницею Джорджією О’кіф опиняється у Нью-Йорку, де вже в кінці 1960-х бере участь в численних гепенінгах: бодіарт, стихійні покази мод, анти-воєнні демонстрації, фестивалі. У цей час її роботи виставляються разом із творами таких авторів як Джаспер Джонс, Клас Ольденбурґ, Енді Уоргол та Ів Кляйн. За якихось десять років Яйої Кусама створила немислиму кількість живописних робіт, скульптур, колажів і перформенсів. У 1960 році вона написала маніфест, який починався так: «Моє життя всього лише крапка серед мільйона подібних».

З початку 1990-х років роботи Кусами знову отримали світове визнання. У 1993 році художниця представляла Японію на Венеціанському Бієннале, а її виставки встигли пройти практично у всіх найбільших музеях, включаючи нью-йоркський МОМА, віденський Кунстгалле і Музей мистецтва у Базелі. Останніми роками Кусама тяжіє до все більш просторових інсталяцій, останню з яких можна буде побачити в Брюсселі.























Тарас Хімчак



28.09.2007
 


Коментарі: 0

РЕКЛАМА

Молодість 2013Відпочинок у Карпатах