+  
AZH

Тоні Ґатліф


У неділю завершилась "Молодість". На саму церемонію "урочистого закриття" я не ходив, але хто рано встає, той зустрічає Тоні Ґатліфа.

Ці знімки були зроблені під час одного із кількох інтерв'ю, які дав Ґатліф того ранку. А зараз от сиджу й намагаюсь згадати про що ж він розказував. Ок, поїхали:

Кіно належить банкам. Банки дають гроші і диктують сценарії. Ґатліф сам продюсує власні фільми, тому йому вдається залишатись більш незалежним, ніж багатьом іншим, за його словами, режисерам.

Він також і композитор, бо музика - основа його фільмів.

Європейське кіно застрягло в побутових драмах. На думку Ґатліфа, історії, які він знімає, є цікавішими.

Французькі режисери перебувають під більшим впливом Nouvelle Vague, аніж Голівуду.

Прориву у сучасному французькому кіно нема. Якби він був - Тоні Ґатліф би знав про це.
Східноєвропейський кінематограф зараз цікавіший, тому що капіталізм прийшов туди пізніше.
Український кінематограф втратив 40-50 років розвитку.

Режисером може стати будь-хто. Для цього потрібно тільки зусилля. Будь-хто може стати будь-ким: лікарем, художником, політиком. Особливо останнім. Найлегше стати президентом.

Зараз існує предостатньо засобів для молодих режисерів, які хочуть робити кіно. Можна навіть на мобільний, основне - ідея. Звісно, молодим варто розуміти, що доведеться в дечому себе обмежети і шукати інший шлях: братися знімати фільми про Джеймса Бонда не треба, адже там потрібні літаки.

А тепер - рецепт хорошого фільму від Тоні Ґатліфа:


Ось перед нами кадр.



Щоб фільм був глядачу цікавий - важливо, що залишається поза кадром. Там може бути продовження історії чи щось таке чого ми не бачимо, але здогадуємось.

А є такі режисери, які все намагаються засунути в кадр. Такі, як Ларс фон Трієр.

А ще одна із найбільших проблем кіна - літературність.


22.01.2010
 


Коментарі: 0

РЕКЛАМА

Молодість 2013Відпочинок у Карпатах