Андре Дерен (Andre Derain)


Андре Дерен
Андре Дерен
Андре Дерен
Андре Дерен
Андре Дерен
Андре Дерен
Андре Дерен
Андре Дерен
Андре Дерен
Андре Дерен
Андре Дерен
Андре Дерен
Андре Дерен
Андре Дерен
Андре Дерен

Андре Дерен / Andre Derain (10.06.1880 - 8.09.1954) - французький художник, ілюстратор, театральний декоратор та скульптор, яскравий представник фовізму.

У 1898—1900 роках Андре Дерен навчався живопису в Академії Жюліана в Ежена Кар'єра. Становлення митця відбулося від впливом художників, з якими він заприятелював під час навчання, — Морісом де Вламінком і Анрі Матіссом. Вже 1900 року Дерен створює свої перші пейзажі.

Після тривалої військової служби (1901—1904) Дерен не пориває зі своїми колегами-французькими митцями і навіть закінчує навчання в Академії. Так, Дерен разом з Матіссом працюють на літніх вакаціях 1905 року в середземноморському селищі Колюр (Collioure). Са́ме на паризькому осінньому салоні ц.р. Дерен уперше виставив свої роботи, які були тепло сприйняті критикою.

У березні 1906 року відомий мистецтвознавець і арт-дилер Амброїз Воллар (Ambroise Vollard) виряджає Дерена до Лондона для створення полотен з міської натури. Саме в Лондоні Дерен створив свої найвідоміші пейзажі (бл. 30) з видами Гайд-парку, набережної Темзи, лондонських соборів і споруд. Ці митецькі творіння, виконані у новому стилі фовізму, просякнуті прагненням передати напруженість і радість життя, різнобарв'я природи; завдяки ефекту яскравих великих плям і кольорового контрасту досягається посилений у чимало разів декоративізм.

У 1907 інший відомий мистецтвознавець і арт-дилер Даніель-Генрі Канвайлер (Daniel-Henry Kahnweiler), викупивши в Дерена повністю всю студію, на довго забезпечив митцю фінансову стабільність і уможливив його творчий пошук. Якраз приблизно 1908 року, не в останню чергу, під впливом Поля Сезанна і раннього кубізму змінюється стиль Дерена — його картинам стають притаманні раціоналістична чіткість композицій, геометричне спрощення і вагомість форм. Стриманий колорит картин цього періоду майже цілком ґрунтується на зеленавих, бурих і свинцево-сірих відтінках.

У 1910-і рр. у творчості художника з'являється похмурість і застиглість образів, теми журливої одноманітності провінційних буднів, а починаючи з 1920-х рр. Дерен звертається до суворого класичного малюнка, часто використовуючи своєрідну стилізацію творчості своїх попередників, тим не менше, зберігши в своїх кращих творах глибоко індивідуальний стиль, таким чином, лишаючись провідним живописцем XX століття.




РЕКЛАМА

Молодість 2013Відпочинок у Карпатах