Gotan Project на Sziget-2010


gotanproject
 
П’ятниця тринадцяте – третій за рахунком і перший по-справжньому насичений день Sziget-2010. Впродовж 12 фестивальних годин тут можна було почути політичне ска від білоруської команди Ляпис Трубецкой, каліфорнійських металістів Papa Roach, їхніх «космічних» земляків-альтернативщиків 30 Seconds to Mars (чий візит до України запланований на грудень цього року), англійських «важковаговиків» Paradise Lost – і в той же час солоденький поп від Mika, британський клезмер-бенд Oi Va Voi, французько-аргентинський проект Gotan Project, а також низку менш відомих (та часом значно цікавіших) зірок місцевих електронної та інді-сцени. На цій строкатій карті фестивалю, де все ж переважали напрями рок та world, Gotan Project виглядали несподівано: їхнім майданчиком стала party arena, що стійко асоціювалася з техно, dj-йською музикою і… не надто численною аудиторією.
 
У програмі головної сцени фестивалю, під якою концентрувалася основна маса публіки, домінували рок-гурти: можливо, Gotan Project зі своїм танго тут виглядали б справді нелогічно. Але цілком прийнятною для їхнього концерту здавалася world music stage – друга за величиною сцена просто неба. Натомість шанувальників гурту змусили пробиратися в тісну закриту party arena, яка, здавалося, розійдеться по швах від концентрації спітнілої юрби. Щось подібне тут відбувалося у першу фестивальну ніч на виступі Gorillaz Sound System: несамовитий потік людей зупинив багатьох охочих потрапити на концерт. З одного боку, так нагадав про себе вічний «мозоль» фестивалю – нестача відкритих майданчиків. Із року в рік з’являються чутки, що цьогорічний Sziget буде останнім: мовляв, мешканцям прилеглих до острова Обуда районів Будапешта більше не сила терпіти фестивальний шум. Відтак, питома частина концертів відбувається в закритих приміщеннях, які стримують розповсюдження звуку. У той же час, ситуація з Gotan Project є результатом цілеспрямованої політики організаторів, яка, в свою чергу, демонструє закони функціонування фестивального бізнесу. Йдеться про те, що рок і world-music мають найбільшу аудиторію, і менш популярним напрямам доводиться «терпіти» – навіть якщо один окремий гурт, як-то Gotan Project, здатний привабити левову частку публіки. Варто віддати належне музикантам з Gotan Project, які добре підготувалися до зустрічі з party arena. На відміну від своїх шанувальників, частина з яких не дочекалася кінця і надала перевагу можливості нормально дихати, французько-аргентинський колектив привіз на Sziget справді site-specific шоу. Цей виступ Gotan Project був чудовим прикладом того, як «непопулярна» інструментальна музика може звучати легко і безтурботно, не понижуючи при цьому планку якості.
 

 
Gotan Project виникли у 1999 році і стали популярними завдяки ненав’язливому, достойно витриманому в канонах жанру виконанню танго. Гітара, акордеон, капелюхи, костюми-трійки в смужку – незмінні атрибути гурту, заснованого французом Філіпом Коеном Солалем, аргентинецем Едуардо Макароффом і швейцарцем Крістофом Мюллером. Назва проекту є прикладом vesre – переставляння букв у слові, що притаманне сленговій іспанській мові Буенос-Айреса та Уругваю. Так, Gotan Project походить від гри слів з назви класичної американської танго-компіляції 1982 року Tango Project. Починаючи з другого альбому “Lunático” (2006) танго Gotan Project’у почало набирати різних відтінків джазового звучання, а в останньому альбомі “ Tango 3.0” (2010) відчутний сильний вплив традиційної американської музики. Тепер у Gotan Project можна розпізнати різні блюзові мотиви, а часом і відверте кантрі, як-то у Pan-Americana, яку музиканти представили смакуючи на Sziget’і – з репризами і варіаціями.
 
Під час виступу на фествалі до тріо лідерів гурту приєдналась іспанська співачка Крістіна Віллалонга, яка виконує більшість вокальних партій Gotan Project. На сцені party arena знайшлося місце також для рояля, клавішних, скрипки, труби і двох бас-гітар. Але родзинкою виступу став ефектний електронний інструмент KAOSS-PAD в руках Крістофа Мюлерра, який, можливо, зіграв вирішальну роль для адаптації делікатного, майже камерного звучання Gotan Project до танцювального майданчика party arena. Мюллер кокетливо крутив своїм «іграшковим» семплером з рухомими пікселями звуку перед зацікавленим натовпом, який намагався і слухати, і танцювати. Як і годиться порядному «електронному» шоу, концерт супроводжувався відео-рядом. Частина образів була запозичена з добре відомих відео-кліпів гурту: до прикладу, гігантська постать Appolo Novax’а – учасника аргентинського хіп-хоп гурту Koxmoz, який читає іспанський текст для композиції “Mi Confesion” і чий «фонограмний» голос на сцені Sziget’а можна було таким чином виправдати.
 
gotanproject
 
gotanproject
 

gotanproject
 
gotanproject
 
gotanproject
 
gotanproject
 
gotanproject
 
gotanproject



 

 
Підготували: Надія Парфан, Денис Каптан

27.08.2010
 


Коментарі: 0

РЕКЛАМА

Молодість 2013Відпочинок у Карпатах