Наокі Ішіда: «Цікаво відчувати, як щодня все довкола трішки змінюється»


Наокі Ішіда (Naoki Ishida) – молодий японець, котрий з навколишніх шумів, тендітних гітарних рифів та електроніки творить затишну музику з неповторними відтінками. Альбоми він видає на київському експериментальному лейблі QuasiPop. Олександр Хаверчук вирішив розпитати музиканта, як він створює свою музику, чим іще живе, і яким чином знайшов однодумців з України. Паралельно з читанням матеріалу радимо увімкнути програвач на сторінці Наокі в MySpace...

Naoki Ishida

AZH: - Привіт, Наокі! Дякую за інтерес до нашого сайту і за інтерв’ю.

Наокі Ішіда: - Дякую і вам!

- Насамперед розкажи, як ти знайшов український лейбл Quasipop. Знаєш, в Україні не так багато людей, які про нього знають – а ти от із Японії, крім того, ти був першим японським музикантом, чий диск вийшов на цьому лейблі.

- Я знайшов Quasipop у неті чисто випадково. В той час я шукав лейбл, який би випустив мій диск. І дійсно зрадів – бо мені подобається музика, яку представляє Quasipop. Я зацікавився цим лейблом і взагалі Україною, і якось відправив демо-запис.

- Твоя музика – це повсякденні навколишні шуми (field recording), звуки акустичної, і трохи електроніки. Можеш розказати про процес створення своєї музики? Що ти береш за основу, що для тебе є головним?

- Я не беру за основу щось одне. Перш за все я записую навколишні звуки(drone), і гітару. В мене в голові постійно є дуже прості музичні замальовки, навколо яких я формую свої імпровізації. І наприкінці я записую інші інструменти (синтезатор, звуки з лептопа, деякі аналогові інструменти). Але це лише після всього іншого.
Гадаю, мій процес написання музики не такий вже й особливий. Хоча вам і може здатися, що він дійсно непростий.

- Твій перший диск звучить як суцільний звуковий потік: особливої різниці між композиціями немає. Коли слухаєш, складається враження, неначе прослуховуєш один трек на повторі. Розкажи, як ти записував цей альбом.

- Я беру один і той самий музичний елемент стільки разів, скільки можу, і це імпровізація, не одне й те ж. Залежно від ситуації цей запис міняється. Наприклад, коли я записував "Lunar Sinus", ішов дощ і я був стомленим. Коли ж писав "Structure of IKI 2" - була чудова ніч. Мені цікаві не глобальні, а тонкі, ледь помітні зміни.

- До речі в кожній композиції повторюється звук запальнички – скільки сигарет ти викурив, працюючи над цим диском?

- Вибач, я не пам'ятаю.

- Другий альбом вийшов різноманітнішим і.. «музичнішим» – робота над Fazing Redust i Tone Redust якось принципово відрізнялась?

- Після закінчення запису "Tone Redust" я почав працювати над "Fazing Redust". Спочатку хотілось зробити “Fazing Redust" як ремікси до "Tone…”, але початкового матеріалу було замало, і я змінював звук потроху. А потім вирішив змінити його повністю. Втім, уривки з "Tone Redust" у другому альбомі почути можна.

- Розкажи про свої живі виступи. Як вони відбуваються?

- Мої виступи, здається, справляють різне враження залежно від місця, де я граю. А також часу доби, погоди - навіть коли це одна й та ж композиція. Дещо можна подивитися на MySpace. Останнім часом я роблю відео сам.

- А де ти здебільшого виступаєш (фестивалі, музичні чи арт клуби)? Тебе запрошують чи ти шукаєш місця для виступів самостійно?

- Зазвичай запрошують. І, як правило, це клуби, кав’ярні. Зрідка фестивалі – але хотілося б більше.

- На MySpace можна почути декілька нових композицій – музика стає більш насиченою, з’явилось фортепіано. Яким ти бачиш свій наступний альбом, і взагалі музику?

- Ну, це треки з майбутнього альбому.

- Ти розпочинав з рок-групи. Чи не замислювався про те, щоб долучити когось до своєї діяльності – створити дует або тріо?

- Поки що не збираюсь нікого запрошувати. Звичайно, мені цікаво з кимось поспівпрацювати. Я знаю, є речі, які я сам не зможу зробити. Окрім сольної діяльності, я потроху співпрацюю у різних проектах (наприклад, A NEUMO), але це не зовсім моє.

- Розкажи, будь ласка, про цей проект.

- A NEUMO - це гурт, який я створив зі своєю подругою Томоко Накацукою (Tomoko Nakatsuka). Ми подумали, що можемо робити цікаву музику, поєднуючи її ніжний фортепіанний саунд з моїм. Але поки що проект недостатньо стійкий.

- За рік у тебе вийшло 2 альбоми, розкажи, чи отримав ти від них те, що хотів? Як ставляться до твоєї творчості друзі та близькі?

- Вони цікавляться моїми роботами, питають, як у мене з музикою – так само, як ти. Багато з них підтримують мене. Допомагають із рекламою, документами – втім, у самому створенні музики - ні.

- Розкажи дещо про себе. Яку музику слухаєш, що читаєш, як проводиш вільний час?

- Музика... я часто слухаю поп-музику, ембіент, нойз, традиційну музику. Вчора я слухав Тома Вейтса, Марка Ріботта, Trapist. Також люблю японську літературу, фантастику, і часто читаю комікси (Osamu Tezuka, Shigeru Mizuki, Fujio F Fujiko) – ну, якщо тобі щось говорять ці імена.
Останнім часом часто гуляю пішки, Мені подобаються пейзажі – як міські, так і просто природа. Японія чудова у всі сезони, все довкола непомітно змінюється щодня. Дуже цікаво відчувати, що щось постійно відбувається.

- Ти ж не професійний музикант, чи не так?.. Чим ти взагалі займаєшся?

- Я займаюсь веб-програмуванням, розробляю програмне забезпечення і ще працюю у сфері реклами.

- Добре, дякую за розмову... Вдалого тобі року, побільше гарних вражень, релізів, ну і звичайно приїзди з концертами.

- Дякую! Буду радий, якщо зможу побувати в Україні.



Корисні лінки:
Сайт Наокі Ішіда
Його MySpace
Інформація про музиканта на сторінці київського лейблу Quasipop
Інформація про диск Наокі "Tone Redust"



Інтерв’ю взяв Олександр Хаверчук


22.01.2008
 


Коментарі: 0

РЕКЛАМА

Молодість 2013Відпочинок у Карпатах