Колективна виставка «Сексуальність і Трансцендентність» відкривається в PinchukArtCentre


Сінді Шерман - Без назви

Сінді Шерман - Без назви (2010)

Виставка під назвою «Сексуальність і Трансцендентність», що презентує роботи таких художників, як Метью Барні, Луіз Буржуа, Ілля Чічкан, Мауріціо Каттелан, Елмгрін і Драгсет, Ян Фабре, Дженні Хольцер, Аніш Капур, Джефф Кунс, Сара Лукас, Пол МакКарті, Аннет Мессаже, Борис Михайлов, Такаші Муракамі, Річард Прінс, Тіно Сегал, Сінді Шерман, АЄС+Ф та Хіроші Сугімото відкриється в PinchukArtCentre 24 квітня.

Виставка триватиме до 16 вересня 2010 р. і надасть глядачеві можливість всебічного дослідження розмаїття та складності мистецтва, що торкається сьогодні теми сексуальності і трансцендентності.

Виставка відображає блискучий діалог різноманітних мистецьких підходів, що триває у полі напруги між двома виразними крайнощами - неприборканою сексуальністю та витонченою трансформацією у трансцендентність. Експозиція складається з дев'ятнадцяти творчих груп із загальною кількістю 150-ти авторських робіт, що розташовано у двадцяти виставкових залах на чотирьох поверхах PinchukArtCentre. Виставка представляє як роботи взяті на час експозиції зі студій митців, так і роботи з приватних колекцій. Багато робіт вперше демонструються широкому загалу.

Сходи арт-центру вперше використовуються як арт-простір, на якому буде представлено інсталяції Дженні Хольцер. До того ж, вперше за весь час, PinchukArtCentre використав історичну будівлю Бесарабського ринку, що знаходиться навпроти, для демонстрації вісімдесятиметрового фризу - нової роботи, створеної групою московських художників АЄС+Ф.

Сповнені натхненням, викликаним великою прихильністю до теми виставки та самого PinchukArtCentre, як провідного центру сучасного мистецтва, кожен з митців зробив особливий внесок в рамках цієї масштабної міжнародної виставки: чи то створивши нові роботи, чи переглянувши існуючі творіння або ж підібравши колекцію рідкісних екземплярів, які до цього часу ніде не виставлялися.

PinchukArtCentre також проведе світову прем'єру монументальної скульптури Джефа Кунса з циклу Celebration під назвою «Кульковий кролик» (Balloon Rabbit by Jeff Koons), яка буде представлена разом з іншими ключовими роботами митця, створеними протягом двадцяти років.

«Сексуальність поєднує ідею світу суб'єктивного емоційного досвіду, світу миттєвості, передчуття, бажання і здійснення, орієнтації та дезінтеграції, так само як і крайнощів деструкції та насильства. Сексуальність асоціюється з образом реальності, теплоти та інтимності, тоді як трансцендентність уможливлює існування світу поза межами реальності. Концепти духовності та трансформації домінують над останньою, хитромудра ж свідомість далека від будь-якої суто суб'єктно-об'єктної залежності» - Екхард Шнайдер, Генеральний директор PinchukArtCentre та куратор виставки.

Тема сексуальності та трансцендентності торкається засадничих конфліктів мистецтва взагалі, оскільки, за поверхнево побаченим ховається головне питання взаємовідносин між реальністю (життям) та уявою (образом). Саме тому зв'язок між формою та баченням стає ключовим питанням для кожного митця, що має справу з сексуальністю та трансцендентністю. До якого напрямку належить саме ця робота? Чи приймає вона виклик, зберігаючи дистанцію (форма/трансцендентність) чи демонструючи інтимність (життя/сексуальність)? Відповіді на ці запитання так різняться тому, що на додачу до системи поглядів і понять, властивих самій темі, концепт бажання тут має найважливіше значення. Головна ідея залишається відкритою, як щодо жадання ідеальної розумової чистоти, інтелектуального проникнення і чистої форми, так і щодо жадання реалістичного ідеалу, емоційної прямоти і розпаду форми.

Янусоподібне чіпляння за бажання означає, що два полюси - сексуальність і трансцендентність - можуть відображатися один в одному. Жага до двох речей, сексуальності і трансцендентності, домінує над нашим буттям; це збудливо-рушійна сила за лаштунками нашого земного спектаклю, а для митців - це пошук відповідної форми.

Митці та їхні роботи відбиралися відповідно до послідовності їхньої мистецької позиції, типу виявленої своєрідності, безкомпромісності, а також обширу та унікальності їхніх позицій стосовно цієї теми. Це означає, що всі митці, задіяні у виставці, вводять виразно-діалогічні форми в свої роботи, за допомогою послідовного прихованого або відвертого дотримання концепції балансу між сексуальністю і трансцендентністю - у різної міри коливаннях від одного полюсу до іншого. Кожна робота є замкненою системою неоднозначних взаємозв'язків, хоч всі вони також функціонують разом як багаторівнева модель сферичних стосунків. В багатоголоссі сексуальності це виявляється крізь екзистенціалізацію форми, в багатоголоссі трансцендентності - крізь формалізацію екзистенції.

Збереження цієї складності, як у деталях, так і загалом, також відіграло вирішальну роль у рішенні надати кожному митцеві можливість використати його або ж її власний простір. Кожна з дев'ятнадцяти складових - це щось на кшталт персональної виставки і нагадує авторське висловлювання, що функціонує як тези до їхньої власної творчості. Всі компоненти, взяті разом, витворюють звук оркестру, але виразні відмінності все ж чутні в кожній окремій ноті.

Виставка представляє дев'ятнадцять творчих груп із загальною кількістю 150 авторських робіт у двадцяти кімнатах на чотирьох поверхах арт-центру. Східці будівлі PinchukArtCentre використовуються вперше як арт-простір для інсталяцій Дженні Хольцер; у центральному колодязі, витвореному сходами, своє місце знайшли її знамениті тексти з циклу «Запальні есе», а на інших сходах міститься її витвір з LED (світло-випромінюючі діоди). До того ж, вперше за весь час, PinchukArtCentre використав будівлю ринку, що знаходиться навпроти, для вісімдесятиметрового фризу, створеного групою московських митців АЄС+Ф. Це історичне місце, з його специфічним соціокультурним забарвленням та виразною архітектурою, яке має величезне значення для Києва, надає ідеальну публічну площадку для художнього месиджу, що пропагує новий гібрид естетики ф'южн.

Натхненні глибоким інтересом до теми виставки та PinchukArtCentre, як провідної інституції сучасного мистецтва, всі митці вирішили створити щось особливе, почасти у формі нових витворів Аніша Капура, АЄС+Ф, Сінді Шерман, Метью Барні й Ельмгріна та Драгсета; в особливому переосмисленні вже існуючих робіт Пола МакКарті, Річард Принца, Бориса Михайлова і Такаші Муракамі; або ж у відборі рідкісних чи нових циклів робіт, що ніколи раніше не виставлялися як складові провідних міжнародних виставок. До таких належать роботи Луізи Буржуа, Хіроші Сугімото, Сари Лукас, Аннет Мессаже та Іллі Чічкана. Це дає змогу виставці PAC представити твори, що цілком відповідають нашому часу.

Джефу Кунсу належить ключова роль у виставці, з ґрунтовною презентацією своїх робіт останніх двадцяти років. Розміщені на трьох різних поверхах будівлі арт-центру, вони формують кістяк виставки. Загалом виставляються десять значних робіт, шість скульптур і чотири картини з серій Скульптор, Зроблено на небесах, Святкування, Попай, Неповороткий Елвіс. Вершинами цієї добірки є ранній знаковий Кролик, скульптури Тріснуте яйце та Блакитний діамант із серії Святкування, а також світова прем'єра першої версії Надувного кролика, дивовижного нового створіння, що, без сумніву, стане знаковим, як і знаменита рання робота митця. Участь Кунса - це свого роду міні-ретроспектива, присвячена темі, що формує осердя всієї його творчості, а саме, амбівалентний взаємозв'язок між сексуальністю і трансцендентністю.

Це і є збудливо-рушійна сила, що завше була за роботами Кунса, надто коли він перетворював предмети повсякденного вжитку у витвори мистецтва, збільшуючи сяючі поверхні, які потім стають об'єктами і довіри, і бажання. Подібне поєднання самоствердження і визнання у відображенні власного бажання краси і досконалості дозволяє визначити роботу Кунса як абсолютний синонім ідеальної всеприсутньої сексуальності і трансцендентності.

Виставка супроводжується ґрунтовними публікаціями, супровідна програма представляє митців та їхні роботи для обговорення в тематичному контексті. Нова співпраця з міжнародними культурними інституціями та багатьма амбасадами зробила можливою змістовну програму круглих столів з питань мистецтва, літератури та кіно в контексті глобально важливої проблеми взаємозв'язку моралі та державної цензури.

Куратор - Екхард Шнайдер, Генеральний директор PinchukArtCentre,
Сокуратор - Бйорн Гельдхоф, арт-менеджер PinchukArtCentre.



Години відвідання: Вівторок - Неділя з 12:00 до 21:00
Понеділок - вихідний
Вхід вільний

Адреса: PinchukArtCentre
вул. Червоноармійська/Басейна 1/3-2,


Щосуботи в PinchukArtCentre відбувається обговорення однієї з робіт виставки. Це жвава дискусія за участі представників арт-центру та відомих гостей, що працюють у різних культурних сферах. Вільна дискусія о 15:00

Заплановані суботні бесіди в PinchukArtCentre протягом виставки
Про Джеффа Кунса 8 травня Екхард Шнайдер і Гість
Про Бориса Михайлова 15 травня Олександр Соловйов і Гість
Про Дженні Хольцер 22 травня Бйорн Гельдхоф і Гість
Про АЄС+Ф 29 травня Євген Солонін і Гість
Про Аніша Капура 5 червня Екхард Шнайдер і Гість
Про Сінді Шерман 12 червня Денис Казван і Гість
Про Такаші Муракамі 19 червня Олександр Соловйов і Гість
Про Яна Фабра 26 червня Бйорн Гельдхоф і Гість
Про Пола МакКарті 3 липня Денис Казван і Гість
Про Ельмгріна та Драгсета 10 липня Бйорн Гельдхоф і Гість
Про Метью Барні 17 липня Екхард Шнайдер і Гість
Про Сару Лукас 24 липня Олександр Михед і Гість
Про Мауріціо Каттелана 31 липня Олександр Соловйов і Гість
Про Луїзу Буржуа 7 серпня Екхард Шнайдер і Гість
Про Хіроші Сугімото 14 серпня Олександр Михед і Гість
Про Тіно Сегаля 21 серпня Бйорн Гельдхоф і Гість
Про Аннет Мессаже 28 серпня Євген Солонін і Гість
Про Річарда Прінса 4 вересня Денис Казван і Гість
Про Іллю Чічкана 11 вересня Олександр Соловйов і Гість


22.04.2010
 


Коментарі: 0

РЕКЛАМА

Молодість 2013Відпочинок у Карпатах