28 лютого поспішайте на аукціон соло-перформансів, інспірованих творами відомих художників


Асоціація актуального танцю TanzLaboratorium і Transforma представляють українсько-шведський культурний проект Цінність (Value) , що відбудеться 28 лютого у 18.00 у рамках програми Шведського Інституту “SWIЖЕ”.

Що відбуватиметься?
Глядачі стають учасниками аукціону. Ознайомлені з правилами аукціону, вони купують квитки за символічну платню (вартість квитка 10 грн.) та заходять в приміщення, де відбуваються торги. Учасники аукціону виборюють право на володіння лотом, як на звичайному аукціоні, пропонуючи найбільшу ціну (гроші реальні). Переможець має право на одноосiбний перегляд соло перформансу. Кожен соло перформанс триває від 10 до 20 хв.

Концепція проекту
Які існують обмеження для того, що ми купуємо? Що саме ми купуємо, купуючи мистецтво? Це матеріальні об’єкти чи досвід, статус або талант? Чи можливо придбати мистецтво, що є нематеріальним? Чи можливо придбати танець?

Кожна культура має різну концепцію цінності. Ми пропонуємо структуру перформансу, яка буде здійснена двома групами перформерів - однією зі Швеції (у Києві) та іншою з України (у Стокгольмі). У квітні обома групами буде створений спільний перформанс, темою якого буде враження перформерів від культурно - мистецьких ціннісних орієнтирів тієї чи іншої сторони. Ми збираємося знайти спільний простір інтересів, що базується на досвіді відмінностей.

Хто ці люди?
Проект ініційований мистецькою групою TanzLaboratorium (керівник – Лариса Венедіктова). Група намагається створити контекст для існування сучасного танцю як різновиду сучасного мистецтва в Україні. Організoвує майстер-класи, лабораторії та фестивалі сучасного танцю та перформансу, бере активну участь у фестивалях в Україні та за кордоном. З 2006 р. група співпрацює з Національним Центром Театрального Мистецтва ім Леся Курбаса.

Шведську сторону представляє танцювальна та перформанс група зі Стокгольму Transforma, яку було засновано у 1993 році. Художній керівник групи Луїза Кварбі створює власні танцювальні роботи, а також запрошує митців різних дисциплін до співпраці в рамках хореографії. Серед таких колаборацій – спільні проекти з танцюристами, музикантами, відео-артистами та людьми театру. У центрі співробітництва – зустріч та мікс різних культур та особистостей.

Луїза Кварбі
Пауль Клєє "Литаврист", 1940

Цінність
Одне із перших запитань, які виникли в процесі створення мого соло, було: Що би я могла додати до вже існуючого, доконаного витвору мистецтва? Як я можу перекласти візуальну картину в танець? Пауль Клєє в есеї «Творча сповідь» пише: «У витворі мистецтва є стежки, прокладені для слідування ока, яке сканує землю, як тварина, що пасеться на пасовищі... Образ створюється з руху, є сам по собі застиглий рух та фіксується рухом (м’язів ока).





Інгрід Кон'є
Казимир Малевич "Чорний Квадрат", 1915
Чорна коробка зустрічається з чорним квадратом

Цінність
Чи могла би творча робота бути менше про відчуття/почуття та більше про естетичний досвід? Зацікавлена процесом сприйняття інформації, Інгрід Кон’є пропонує своїм очам специфічний контекст: чорну коробку. У своєму перформансі вона ставить питання щодо зустрічі погляду, запропонованого художником, та можливого сприйняття глядача. Інгрід Кон’є ставить під питання не тільки зміст, але й комбінацію, хореографію даних та елементів. Запропонована архітектура має на меті зміщення погляду задля переосмислення позицій та позиціонування.




Шарлотта Рут
Матіас Вайшер "Телевежа", 2004
Цінність
Існує простір між тим, що ми бачимо та тим, що відчуваємо. Беручи імпульс від картини Вайшера Шарлотта Рут незвично використовує фізичні обмеження у пошуку способу зайти у цей простір прямо зараз.

«Якщо я вже тут, просто буду відпочивати на дивані та дивитися телевізор.»
Як у естетиці Вайшера Рут працює з деталізованим рухом, в якому є недосконалості, створюючи образ людини, яка не зовсім у порядку, яка прагне спокою.

Олександр Лебедєв
Пабло Пікассо "Ґерніка", 1937
Образи розпаду та розпачу

Цінність
Коли ми згадуємо картини Пікассо, на думку спадають пласкі, схожі на геометричні фігури з гострими кутами, зображення. В моїй роботі я вкладаю ці образи, або їх частини, до свого тіла. Мене не настільки хвилює тема картини, скоріше те, які процеси в голові художника у певних історичних обставинах призвели до створення цього мистецького твору. Я думаю, що художник, перш за все, є творцем образів. Матеріальний твір мистецтва не обов’язково репрезентує ці образи, але, так чи інакше, вони можуть бути сприйняті. У моєму перформансі відбувається процес творення образів.




З питань акредитації звертатися за тел: +380679462428
e-mail: actualdance@gmail.com
Контактна особа – Савченко Ганна

22.02.2009
 


Коментарі: 0

РЕКЛАМА

Молодість 2013Відпочинок у Карпатах