Toм Йорк та Найджел Годріч видалили свою музику зі Spotify, нарікаючи на їхню бізнесову модель


фото: Eliot Lee Hazel
 
Найджел Годріч та Том Йорк щойно видалили альбоми "Amok" Atoms for Peace і Томовий The Eraser зі Spotify. У серії своїх твітів Годріч пояснив, що це своєрідний протест щодо нової комерційної політики Spotify. "Причина в тому, що нові музиканти залишаються ні з чим, згідно з цією моделлю. Така модель просто не працює" - каже він.
 
Том додає "Без жодних сумнівів нові музиканти, яких ви відкриєте на Spotify не отримають грошей, в той час як динозаври купатимуться в них. Все просто." 
  
Найджел Годріч:
 
“Перед музичною індустрією помалу закриваються двері… і якщо ми не спробуємо працювати чесно з молодими продюсерами і музикантами… мистецтво страждатиме. Без сумнівів. І зрештою ті самі старигани намагаються утримати в своїх руках систему розповсюдження.  
 
Багато хто навіть не додається на Spotify. Але річ навіть не в тому… потрібно створити дуже дієву модель. Тим часом маленькі лейбли та нові музиканти просто не можуть відстоювати свої права. Так не має бути. До того ж люди бояться давати цьому розголос, бо їм сказали, що вони втратять все, якщо не гратимуться у цю гру.
 
Якщо б люди замість купляти платівки у 1973 слухали Spotify... не знаю, скільки б Пінк Флойдовий Dark Side of the Moon заробив… Він був би просто задорогий.”
  
Ось відповідь Spotify:
 
"Метою Spotify є розвиток сервісу, який подобатиметься людям, за який буде приємно платити, і зрештою, який буде фінансово підтримувати музичну індустрію своїми інвестиціями у нових талановитих музикантів... Ми хочемо допомогти митцям мати зв’язок зі своїми фанами, знаходити нового слухача, збільшувати аудиторію прихильників і жити за рахунок музики, як нам всім подобається.
 
На даний момент ми знаходимось на початковому етапі довготермінового проекту, позитивний результат якого вже відобразився на багатьох музикантах та їхній музиці. Ми вже виплатили  $ 500 млн правовласникам та на кінець 2013 року ця цифра може досягнути  $ 1 млрд. Велика кількість цих грошей підживлювала молоді таланти та просувала чудові нові продукти.
 
Ми на 100% прагнемо зробити Spotify якомога дружнім сервісом для музикантів і постійно спілкуємось з ними про те, як Spotify може допомогти будувати їхні кар’єри."
  
Відповідь Найджела Годріча:
 
"Отже, Spotify стверджує, що вони зібрали  $ 500 млн для власників ліцензій. Принцип розподілу коштів Spotify -  відсоток від загального стрімінгу. Великі лейбли мають масивні каталоги, тому їхній 40 річний запис вже мертвого виконавця приносить їм такий самий прибуток як і новісінький трек молодого музиканта. Великі лейбли заключили секретні договори зі Spotify в обмін на вигідні відсотки. Величезна кількість каталогів, що прослуховуються гарантує ласий шматочок пирога (це приблизно  500 млн) в той час як менші лейбли і продюсери отримують копійки.
 
Ось в чому проблема. Каталоги і нову музику не можна змішувати. Ця модель вигідна тільки для великих компаній з купою каталогів. Їм потрібні нові музиканти, щоб гарантувати нових підписників та заховати їх надійно під своє крило. За допомогою таких махінацій вони забезпечують свій дохід на майбутнє. Але ця модель дозволяє новим артистам заробляти мізерні гроші. Цей прихований факт дозволяє їм триматися на плаву. Я відчуваю відповідальність говорити про те, що я бачу нечесним. Я не скиглю про недостатній дохід, просто відстоюю права інших митців. Від провайдерів музичного трафіку залежить підтримка молодих продюсерів. Це не наша справа думати про те, як це могло би працювати. Це ваші повноваження."
 

 
Atoms for Peace [Thom + Nigel] at Le Poisson Rouge - Amok

 
 

  
 
Переклала: Маргарита Кулічова,
за матеріалами pitchfork.com


17.07.2013
 


Коментарі: 0

РЕКЛАМА

Молодість 2013Відпочинок у Карпатах